Bursa Construcţiilor
Revista Bursa Construcţiilor nr. 5 / 2024

VikingProfil anunţă intenţia de vânzare către un investitor strategic important de pe piaţa de profil din centrul şi estul Europei

F.A. Companii /

VikingProfil anunţă intenţia de vânzare către un investitor strategic important de pe piaţa de profil din centrul şi estul Europei

VikingProfil, producător şi distribuitor de ţiglă metalică, având capital integral românesc, anunţă intrarea într-o etapă finală a procesului în vederea vânzării a 100% din acţiunile companiei către liderul polonez în producţia şi distribuţia de ţiglă metalică, Pruszynski, tranzacţie estimată să se finalizeze în perioada imediat următoare.

"Discuţiile referitoare la vânzarea VikingProfil au început din luna aprilie, în paralel cu trei mari companii din industrie, ce activează pe pieţele din Polonia, Marea Britanie şi respectiv în ţările scandinave, noi ajungând ulterior în pasul negocierilor finale în condiţii de exclusivitate cu investitorii din Polonia, care au demonstrat în modul cel mai concret interesul lor substanţial pentru această tranzacţie. Putem vorbi astfel de intenţia de vânzare şi, respectiv, de cumpărare a 100% din acţiunile companiei către grupul Pruszynski, astfel încât atât eu cât şi asociatul meu, Radu Mircescu, fondatorul companiei, vindem împreună", a declarat Marius Ghenea, preşedintele VikingProfil şi un cunoscut business-angel român.

O altă confirmare a succesului strategiei VikingProfil, în afara tranzacţiei în sine, este şi faptul că noul investitor a fost, în plus, de acord să continue în România întocmai planul iniţial de dezvoltare şi extindere a afacerii creat de fondatorul companiei, Radu Mircescu. De asemenea, managementul, precum şi structura de personal şi organizare a VikingProfil vor rămâne neschimbate.

"Fiind vorba de o tranzacţie privată, nu vom anunţa valoarea ei, dar pot spune că este o tranzacţie care multiplică de câteva ori valoarea investită iniţial. Este o tranzacţie nu foarte mare, însă, pe de altă parte, poate fi una dintre cele mai rapide şi interesante evoluţii ale unui proiect dezvoltat ca investiţie tip business angel, realizate până în prezent în România", a mai adăugat Marius Ghenea.

"Acest aspect este foarte important pentru mine deoarece încerc să arăt pieţei şi antreprenorilor din România că există nu doar oportunităţi de finanţare cu sprijinul unor business-angels, ci şi rute de exit sau de materializare rapidă a acestor investiţii, atât pentru îngerii-investitori cât şi, mai ales, pentru antreprenori.

În structura de participaţie 51% vs.49% pe care am stabilit-o în decembrie 2007 cu asociatul meu Radu Mircescu, amândoi realizăm practic încasări similare din această vânzare şi putem să facem noi investiţii cu banii realizaţi în acest exit. Personal, intenţionez să reinvestesc cea mai mare parte a sumelor rezultate din această tranzacţie în PCfun.ro, investiţia mea de suflet şi cea cu potenţialul de creştere cel mai bun în acest moment, aşa că sunt dispus să injectez, în următoarele 12 luni, o sumă suplimentară faţă de investiţia iniţială, între 1.5 şi 2 milioane dolari în afacerile online ale PCfun. În plus, vreau ca alături de asociatul meu Radu, să investim împreună într-un nou proiect, pe care îl vom anunţa la momentul potrivit. Evident, nu va fi, în niciun caz, un business în acelaşi sector cu VikingProfil, din condiţiile de ne-concurenţă ale tranzacţiei în cauză".

Planul companiei VikingProfil într-un interval de 18 luni presupunea două etape de investiţii, în valoare de aproximativ un milion euro în fiecare etapă. În urma primei etape de investiţii, de circa un milion euro, compania a dezvoltat încă două filiale în ţară, in Craiova si Cluj, a dezvoltat în continuare activitatea în Bucureşti şi Ploieşti, a asigurat materia primă necesară scalării în sus a producţiei şi a achizitionat noi echipamente pentru producţia de ţiglă metalică. Datorită creşterii cu 80% a vânzărilor în primul semestru al anului, până la peste 5 milioane lei, business-ul a început să atragă interesul semnificativ al investitorilor strategici, schimbând planurile iniţiale ale acţionarilor, care prevedeau un exit în minim 2-3 ani din această investiţie.

Grupul de companii Pruszynski este un lider de piaţă în producţia şi distribuţia de ţiglă metalică pe piata din Polonia, deţinătorul şi preşedintele grupului fiind unul dintre cei mai bogaţi 50 polonezi, conform unui studiu recent din Polonia. Compania are investiţii şi în alte ţări din regiune precum Ungaria, Slovacia, ţările baltice şi birouri în SUA pentru activităţile internaţionale.

Despre VikingProfil

VikingProfil este cea mai importantă investiţie având capital 100% românesc, specializată în producţia şi distribuţia sis-temelor de învelitori metalice tip ţiglă metalică, piese de finisaj, precum şi toată gama elementelor componente.

Compania VikingProfil a realizat în primul semestru al anului 2008 un profit net în creştere cu 50% faţă de întregul profit raportat pentru 2007, depăşind, astfel, estimările iniţiale pentru anul 2008, datorită, în principal, orientării strategice a companiei către un model eficient de vânzări directe, dar şi către furnizori importanţi pe plan mondial, cum ar fi ArcelorMittal, Corus sau Ruukki. VikingProfil estimează pentru 2008 un profit net total anual de peste 400 mii euro, respectiv aproximativ 7% din vânzări şi un EBITA anual de circa 650 mii euro sau 11% din vânzări.

VikingProfil a înregistrat în anul 2007 o cifră de afaceri de aproximativ 2,5 milioane de euro şi estimează pentru anul 2008 o creştere a vânzărilor până la 6 milioane euro. Compania a fost înfiinţată în 2005 la Ploieşti, în prezent are, de asemenea, filiale în Bucureşti, Craiova şi Cluj şi are printre furnizorii de materie primă pe cei mai importanţi producători de oţel la nivel mondial, cum ar fi ArcelorMittal, Corus sau Ruukki. VikingProfil este o marcă înregistrată a S.C.Vikingprofil S.R.L.

Ştirile zilei

Revista
BURSA Construcţiilor

Vreţi să fiţi la curent cu proiectele iniţiate sau în dezvoltare pe întreg cuprinsul ţării? Care sunt planurile autorităţilor locale în ceea ce priveşte investiţiile în construcţia de locuinţe, spaţii comerciale şi de birouri, infrastructură?

Vreţi să aflaţi noutăţile pe piaţa materialelor de construcţie?

Peste optzeci de pagini cu informaţii utile în revista "Bursa Construcţiilor"!

În exclusivitate - devize pe proiect, preţurile medii ale materialelor şi serviciilor de construcţii.

Aflaţi care sunt cele mai bune plasamente imobiliare ! Ce şi unde se va construi, care sunt proiectele în curs de execuţie şi toate informaţiile necesare unui investitor pe piaţa imobiliară (preţuri, tendinţe din Bucureşti şi din întreaga ţară).

Locuinţe

Piaţa Imobiliară

Amenajări

Materiale

Fotoreportaj

Preţuri

Finanţare

Investiţii

Legea

Internaţional